MENU
X

Handelsbetingelser

Disse er de gældende handelsbetingelser for butik.peiterolsen.dk. Det er PO detail A/S der ejer og driver butik.peiterolsen.dk. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med butik.peiterolsen.dk indgås aftaler på dansk.

Ved køb af lamper og lyskilder gælder LYSMESTERENS handelsbetingelser altid. Dem kan du læse her https://www.lysmesteren.dk/kundeservice/handelsvilkaar/

Betaling

Du kan betale med VISA-Dankort, Mastercard og Maestro . Betalingen gennemføres via Bambora-betalingsløsning. Bambora krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Bambora.

Der tages ikke gebyr ved betaling på butik.peiterolsen.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra butik.peiterolsen.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Ordrebekræftelse og faktura

Umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail du har angivet i tjek-ud-forløbet. Ordrebekræftelsen indeholder et ordrenummer samt oplysninger om din ordre, samt dine leverings- og faktureringsoplysninger. Hvis du opdager fejl på din ordre, bedes du kontakte os hurtigst muligt.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til adm@peiterolsen.dk

Fakturaen for dit køb vil blive send til din E-mailadresse. Du bedes beholde denne faktura, da den er dit bevis for dit køb og gælder ligeledes som garantibevis.

 

Ved køb af andre produkter end lamper og lyskilder gælder følgende.

Små-el:

Ved køb af små-el i vores webshop er køb over kr. 500,- gratis leveret. Varene bliver leveret til kantstenen på Sjælland, Fyn, Jylland, Bornholm og brofaste øer.

Ved køb under 500kr. koster forsendelsen kr. 80,-

Vi vil ofte vælge at levere varen med GLS, hvis afhentning ikke er aftalt. 

Vi bestræber os på at leverer hurtigst muligt. Varen forlader os indenfor 24 timer, hvis den er på lager.

Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag til dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevende leverancer, fremsender vi naturligvis en ny leverance uden beregning.

Mod et ekstra gebyr kan butikken i mange tilfælde levere andre steder.

 

 

Montering af Hårde Hvidevarer

 Hos Peiter Olsen Belysning og Hårde Hvidevarer benytter vi vores egne montører. Har du spørgsmål til monteringen, er du velkommen kontakte vores Butikker.

 BEMÆRK: Montøren monterer/tilslutter ikke gasprodukter.

 Før vores montør ankommer med dine nye hvidevarer, beder vi dig være opmærksom på følgende:

 Tjek altid målene på dine nye hvidevarer, da du selv står med ansvaret, hvis produktet ikke kan være der.

  • For at monteringen kan finde sted, er det en forudsætning, at vores montør har fri adgang til stedet, hvor der skal monteres.
  • Du bedes sikre evt. afdækning af gulve, møbler og bordplader på transportvejen gennem dit hjem. Eventuelle skader, der er opstået som følge af manglende afdækning, er på kundens eget ansvar.
  • Vores montør skærer ikke i inventar eller borer huller for at trække slanger eller lignende. Dette skal være klargjort, inden montøren kommer. Med mindre andet er aftalt.
  • Før dine nye hvidevarer kan tilsluttes til strøm, skal du kontrollere, at din bestående el-installation er lovlig opført. Montøren må ikke montere hvidevarer i en ulovlig el-installation.
  • Husk at tjekke, at emballagen er intakt, og gennemgå produktet for ridser og buler, inden du skriver under på modtagelsen.
  • Prisen på hjemmelevering med indbæring-opbæring/montering er baseret på, at montøren kan klare opgaven alene. Opgaver, der kræver to montører, opkræves en tillægspris.
  • Har du købt et integrerbart produkt (opvaskemaskine, køleskab osv.), monteres frontplader kun efter aftale og mod tillægspris.
  • Står din tørretumbler ovenpå en vaskemaskine, er det nødvendigt med 2 montører, da montøren ikke må løfte alene eller med hjælp fra private af forsikringshensyn. Det er derfor nødvendigt, at du enten selv forestår løftet inden besøget eller bestiller en montering med to mand til opgaven.
  • Amerikanerskabe og levering af disse samt gl. retur leveres kun mod forudgående aftale og kun hvis det er muligt med sækkevogn. 

 Har du trapper?

 For at vi kan nøjes med én mand, og bruge vores automatiske sækkevogn, skal du sikre dig at trappen ikke svinger, og at der kan være plads til at dreje produktet på et repos. Kældertrapper har sjældent plads til at dreje produktet på det nederste repos, vi anbefaler derfor til disse, at der er to mand med til opgaven. Du kan tilkøbe en ekstra mand til indbæring. 

  • Har du en indvendig trappe af stål, kan vi sagtens bruge vores automatiske sækkevogn. Det kan vi dog ikke, hvis trappen er lavet af træ, da sækkevognen kan risikere at ødelægge trappen. 
    Er du det mindste i tvivl, om hvorvidt produktet kan leveres hos dig, så kontakt butikken.

 

Når du skal have vaske- eller opvaskemaskiner monteret, skal du være opmærksom på følgende:

 Der skal være en lettilgængelig tilslutningshane, der kan åbnes og lukkes, med en udvendig gevindstørrelse på 1/2" eller 3/4 (19 eller 24mm). Vandhaner kan ofte sætte sig fast, hvis de ikke er blevet åbnet eller lukket længe. Dette skyldes kalk og rust. Hvis dette sker, skal du have en VVS’er ud for at skifte hanen. Kontroller derfor inden besøget af vores montør, om hanen kan åbne og lukke uden problemer.

  • Afløbsrøret skal have en diameter på mindst 30 mm.
  • Tilslutning af afløb skal kunne foretages min. 60 cm og maks. 90 cm over gulvet.
  • På enkelte maskiner kan afløb foretages direkte til gulvafløb.
  • Vandtilgang skal max være 1,5 meter fra produktet.
  • Hvis vandtilløbet skal igennem et skabs arrangement, skal du selv have klargjort et hul på min. 10 cm i diameter mellem skabene hvis andet ikke er aftalt på fakturaen, inden montøren kommer og monterer din nye opvaskemaskine.
  • Har du købt en vaske- eller opvaskemaskine med Waterproof/Aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Hvis ikke andet er angivet, er alle vores opvaskemaskiner uden topplade, da de er skabt til underbygning, altså montering under bordplade.

 Hvis du har købt servicen "bortskaffelse", skal du være opmærksom på følgende:

 Montøren medtager kun produktet, såfremt det står afmonteret og klar til afhentning. Hvis ikke du har købt montering af det nye produkt.

  • Husk at tømme de brugte hvidevarer for mad, tilbehør eller andet inden afhentningen. Køl og frostvarer kan med stor fordel, indpakkes i avispapir, som vil holde madvarerne kolde.

Afregning af uforudsete omkostninger

  • Forbrug af el- og VVS materiale ud over, hvad der er standardmonteret på produktet, afregnes særskilt til montøren.

 Vi skal også lige huske at gøre dig opmærksom på, at hvis du ikke åbner døren og er klar til at modtage dit produkt på den aftalte dag, og du ikke har givet besked til Peiter Olsen Belysning og Hårde Hvidevarer opkræve dig et forgæves leveringsgebyr på kr. 250,-

Tak fordi de handler hos os.

 

Afhentning af de købte produkter

Du kan aftale med butikken, at du ringes op, når produkterne er på lager. Produkterne vil stå klar og personalet er parate til at hjælpe.

Brugt retur

Ønsker du at vi fjerner de brugte produkter bedes det aftales ved bestillingen af nye.

 

Reklamationsret

Der ydes reklamationsret iht. til købeloven, hvilket betyder du har 2 års reklamationsret. Dog yders der 4 års reklamationsret, hvis en vare er købt med 2+2 års garantibevis. 2+2 års garantibevis er en forlængelse af den almindelig reklamationsret iht. købeloven.

Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Peiter Olsen Belysning & Hårde Hvidevarer

Vølundsvej 3

3400 Hillerød

Telefon: 48 22 13 40
CVR nr. 26936586

E-mail: adm@peiterolsen.dk

 

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Peiter Olsen Belysning & Hårde Hvidevarer har derfor brug for oplysninger om registrerings- og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. E-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.